At last..

Hemma, har haft GENUS genomgång.. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför det där.. Självklart är jag för jämställdhet!! Men jag kan inte påstå att jag när jag får barn kommer uppmuntra min eventuella son att bära klänning eller att mina eventuella döttrar inte kommer att få ha rosa!!

Jag gillar ROSA, jag tycker att flickor är SÖTA (man får inte säga söt av ngn anledning)
Hmm, vad tycker ni?? Ska vi börja måla våra söners naglar rosa och sätta på dom en klänning???
Eller är det fel att en flicka är flickig??? På ngt sätt känns det inte som att det är det som är problemet..
Vi kanske borde koncentrera oss på det som är viktigt?????
Jag kan ha fel, men det känns inte så!!!
Ska kolla lite på era kommentarer nu, kommer skriva ut vinnaren som får skicka sin adress till mig på mailen, senast i morgon!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0