8 ben= 6 ben för mkt..

Har  en sjuk spindelfobi.. Förvandlas till skrikande 13 åring så fort jag ser en på avstånd ens..
Satt just ute i solen och läste fredags bilagan och var nöjd som fan..
Känner något som kliar på armen, och utan att slita mig från tidningen så kliar jag lite..
Kliet försvinner inte utan fortsätter upp på axeln, och då blev jag 13 år..
För på axeln kryper en äcklig grå spindel målmedvetet upp emot mitt ansikte..

Flyger upp från stolen, skrikandes och flaxandes, klänningen fastnar någonstanns och hela min rumpa blottas..
Kunde jag inte skita mer i, det enda viktiga var att få monstret av axeln..
- Stick iväg ditt äckel skriker jag å slår efter det lilla krypet, men är så rädd att faktiskt råka vidröra monstret att jag mest slår lite bredvid i hopp om att den ska fatta vinken och dra tillbaka dit den kom ifrån..
Tillslut lyckas jag BLÅSA bort den och hoppande av äckel, med klänningen fortfarande lite högre upp än önskat, inser jag att jag inte är ensam....
Killarna som jobbar i huset bredvid står nu i en klunga och tittar roat på medans jag slåss för mitt liv med min bleka rumpa i vädret...
Hej, sa jag och hej sa dom..  men jag hörde minsann skratten när jag kom innanför dörren!!!!!

Kommentarer
Postat av: pilla

hej har full förståelse för dig med din spindel fobi .
jag har den med .. killarna när man gick i fyran (dom var äldre) höll i en å tog fram sådana spindlar med liten kropp o långa ben å la i huvudet ,ibland på kroppen innanför tröjan ,, för att se en reaktion .. what !! vilka idioter !!
men jag vet precis hur det känns ,,så hoppa på du !!Var än du är ??

2008-05-10 @ 11:07:10
URL: http://pillanlandell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0