800 grader

Känns som om 800 grader inte är en så stor överdrift i det här fallet, är så varm att jag mår illa..
Vaknade i morse (kom hem till sthlm i går kväll) utan så mkt som en liter mjölk hemma..
Släpar mig bort till affären för att köpa frukost, Nej tyvärr dom har inte fått sina leveranser så dom har inget bröd (eller ngt annat heller för den delen) Försöker kväva en svordom, men ingen hörde iaf när den kom ut för kurrandet i min mage överröstade mitt "FAN".
Sliter åt mig en liter mjölk och tänker att te iaf dämpar hungern lite (iaf med mkt inlevelse).
- Nej tyvärr vi kan inte ta emot kort för något har gått sönder här, du måste betala kontant.
- Grrrr om jag hade haft kontanter på mig så hade jag ju inte valt att betala en liter mjölk med kortet ifrån första början..
- Aaaaah men du kan skriva upp här på lappen...
Här började det kännas riktigt illa, kände mig som en uteliggare som skulle skriva upp en liter mjölk på deras handskrivna lilla kredit lapp..
-okej, jag gör det då..
När jag hade skrivit ner MARTINA sa han att jag inte behövde skriva något mer..
Dom måste verkligen ha stort förtroende för främmande människor tänkte jag, men kom på att dom kanske inte var så rädda att bli blåsta på en tia.... När jag äntligen kom hem.....var mjölken sur..

Min granne är kär i mig, brevid oss ligger ngn slags firma där det bara jobbar killar..
Hela dagen har han suttit utanför deras lokaler och glott på mig när jag har solat, jag tyckte inte att det var trevligt, ALLS!!!
Tillslut ropade han ett,
- Hej granne, hur är det???
- Bra, själv då??
- Nu när jag äntligen får se dig igen så är det bra, du får inte vara borta så här länge..
- Eeeh, okej
sa jag och ursäktade mig och gick in..
Ringde P och berättade, tänkte att han kanske skulle bli lite svartsjuk och gå över och slå honom på käften.. Men jag möttes av ett asgarv så han verkar ta det med ro... Kan ha ngt med att göra att killen i fråga inte direkt är en kille utan en gubbe med låååångt skägg.. Men jaja, konstigare  saker har ju  hänt än att jag skulle rymma med skägg gubben..
Men det verkar inte P tycka.

Nu längtar jag vansinnigt efter mina syskonbarn.. Efter att ha varit med dom dygnet runt i 3 veckor är det kusligt tomt och tyst utan dom :(
Skulle ge nästan vad som hellst för att höra Wilma säga
- Man får inte säga sådär SHIT.
Sen upprepar hon shit några extra gånger för säkerhets skull..
Eller Gustavs knubbiga små fingrar när han tar tag i kinderna på en och pussar en på munnen..
Nä nu vill jag tillbaka till landet :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0